Pirmieji žingsniai informatikos integravimo pradiniame ugdyme link.



 Šiuolaikiniai vaikai skaitmeninėmis technologijomis naudotis pradeda anksčiau negu pieštukais. Netrukus net ir kasdienybėje žmogų sups vis daugiau išmaniųjų daiktų, kuriuos teks valdyti, tobulinti, su kuriais teks bendrauti ir kurti dar labiau išmanų pasaulį. Matydami tokias ateities vizijas, mokslininkai informatinį mąstymą rekomenduoja pradėti ugdyti kuo anksčiau. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija kartu su Ugdymo plėtotės centru inicijavo projektą „Informatika pradiniame ugdyme“. Šio projekto tikslas – sukurti pradinio ugdymo informatikos turinį ir iki 2018 metų vasaros jį išbandyti dešimtyje mokyklų. Mokyklų dešimtukas, bendradarbiaudamas su Vilniaus universiteto ir Ugdymo plėtotės centro komandomis, kuria ir išbando mokomąją medžiagą, teikia siūlymus dėl informatikos ugdymo turinio ir bendrosios programos projekto, dalijasi gerąja patirtimi. Projektas remiasi 2016 m. LR Švietimo ir mokslo ministerijos suburtos mokslininkų, mokytojų, švietimo ekspertų ir verslininkų darbo grupės parengtais Pradinio ugdymo informatikos bendrųjų programų metmenimis. Bendradarbiaujant švietimo bendruomenei, verslo ir visuomeninėms organizacijoms, atsižvelgiant į tarptautinę patirtį, bus sukurta metodinė medžiaga, padedanti ugdyti pradinių klasių mokinių informatinį mąstymą ir skaitmeninį raštingumą.
2018m. sausio 3d. Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos pradinių klasių mokytojos metodininkės: Nijolė Amšiejienė, Dalia Paleckienė ir Rita Baranauskienė gerąją patirtį skleidė Alytaus miesto ir rajono pradinių klasių mokytojoms kvalifikaciniame seminare „Informatikos integravimas pradiniame ugdyme“.
        

Mokytojos seminaro dalyvėms suteikė žinių bei įgūdžių, kaip ugdyti mokinių informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudojant šiuolaikines technologijas, siekiant veiksmingai mokyti mokinius visų mokomųjų dalykų, integruojant informatiką bei lavinti skaitmeninę kompetenciją, būtiną kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui, kaip žinių visuomenėje pagrindą. Mokytojos aptarė informatikos dalyko sąvokas, analizavo pradinio ugdymo informatikos bendrosios programos metmenis, susipažino su programavimo įrankiais: Blue-Bot, ScratchJr, „Informatika be kompiuterio“, „Bebras“ ir pačios juos išbandė.
Seminaro dalyvės patyrė, kad mokytis programuoti – neįtikėtinai smagu, nes iš karto galima pamatyti savo veiklos rezultatus, nors ir žengė tik pirmuosius žingsnius, o įsitraukę net nepajuto, kaip prabėgo laikas.
 Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos mokytojos metodininkės:Nijolė Amšiejienė, Dalia Paleckienė ir Rita Baranauskienė




Komentarai