Šiuolaikiniai vaikai skaitmeninėmis
technologijomis naudotis pradeda anksčiau negu pieštukais. Netrukus net ir
kasdienybėje žmogų sups vis daugiau išmaniųjų daiktų, kuriuos teks valdyti,
tobulinti, su kuriais teks bendrauti ir kurti dar labiau išmanų pasaulį.
Matydami tokias ateities vizijas, mokslininkai informatinį mąstymą rekomenduoja
pradėti ugdyti kuo anksčiau. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministerija kartu su Ugdymo plėtotės centru inicijavo projektą „Informatika
pradiniame ugdyme“. Šio projekto tikslas – sukurti pradinio ugdymo informatikos
turinį ir iki 2018 metų vasaros jį išbandyti dešimtyje mokyklų. Mokyklų
dešimtukas, bendradarbiaudamas su Vilniaus universiteto ir Ugdymo plėtotės
centro komandomis, kuria ir išbando mokomąją medžiagą, teikia siūlymus dėl
informatikos ugdymo turinio ir bendrosios programos projekto, dalijasi gerąja
patirtimi. Projektas remiasi 2016 m. LR Švietimo ir mokslo ministerijos
suburtos mokslininkų, mokytojų, švietimo ekspertų ir verslininkų darbo grupės
parengtais Pradinio ugdymo informatikos bendrųjų programų metmenimis.
Bendradarbiaujant švietimo bendruomenei, verslo ir visuomeninėms
organizacijoms, atsižvelgiant į tarptautinę patirtį, bus sukurta metodinė
medžiaga, padedanti ugdyti pradinių klasių mokinių informatinį mąstymą ir
skaitmeninį raštingumą.
Mokytojos seminaro dalyvėms suteikė žinių bei įgūdžių, kaip ugdyti mokinių informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudojant šiuolaikines technologijas, siekiant veiksmingai mokyti mokinius visų mokomųjų dalykų, integruojant informatiką bei lavinti skaitmeninę kompetenciją, būtiną kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui, kaip žinių visuomenėje pagrindą. Mokytojos aptarė informatikos dalyko sąvokas, analizavo pradinio ugdymo informatikos bendrosios programos metmenis, susipažino su programavimo įrankiais: Blue-Bot, ScratchJr, „Informatika be kompiuterio“, „Bebras“ ir pačios juos išbandė.
Seminaro dalyvės patyrė, kad mokytis programuoti – neįtikėtinai smagu, nes iš karto galima pamatyti savo veiklos rezultatus, nors ir žengė tik pirmuosius žingsnius, o įsitraukę net nepajuto, kaip prabėgo laikas.
2018m. sausio 3d. Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos pradinių
klasių mokytojos metodininkės: Nijolė Amšiejienė, Dalia Paleckienė ir
Rita Baranauskienė gerąją patirtį skleidė Alytaus miesto ir rajono
pradinių klasių mokytojoms kvalifikaciniame seminare „Informatikos
integravimas pradiniame ugdyme“.
Mokytojos seminaro dalyvėms suteikė žinių bei įgūdžių, kaip ugdyti mokinių informatinį mąstymą ir gebėjimus sumaniai naudojant šiuolaikines technologijas, siekiant veiksmingai mokyti mokinius visų mokomųjų dalykų, integruojant informatiką bei lavinti skaitmeninę kompetenciją, būtiną kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui, kaip žinių visuomenėje pagrindą. Mokytojos aptarė informatikos dalyko sąvokas, analizavo pradinio ugdymo informatikos bendrosios programos metmenis, susipažino su programavimo įrankiais: Blue-Bot, ScratchJr, „Informatika be kompiuterio“, „Bebras“ ir pačios juos išbandė.
Seminaro dalyvės patyrė, kad mokytis programuoti – neįtikėtinai smagu, nes iš karto galima pamatyti savo veiklos rezultatus, nors ir žengė tik pirmuosius žingsnius, o įsitraukę net nepajuto, kaip prabėgo laikas.
Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos mokytojos metodininkės:Nijolė Amšiejienė, Dalia Paleckienė ir Rita Baranauskienė
Komentarai
Rašyti komentarą